top of page
  • Hauska.hr

Komunicirati, komunicirati, komunicirati?

Updated: Sep 18, 2022

Nalazimo se na nepoznatom terenu, trudimo se prilagoditi i usvojiti nova pravila igre na najbolji način na koji to znamo. No, jesmo li zaboravili osnovna pravila igre?

Piše: Sandra Koroljević


Foto: Unsplash

Negdje u moru silnih komunikacija i komuniciranja se izgubilo ono na čemu se gradi strateški usmjerena komunikacija: relevantan sadržaj usmjeren ciljanoj skupini na autentičan, vjerodostojan, pravovremen način putem primjerenog kanala komunikacija. Ako smijem odabrati jednu frazu koja je obilježila ovo razdoblje onda je to "komunicirati". Nedvojbeno je da se važnost komunikacija najviše očituje u kriznim vremenima i da su krize te koje razotkrivaju sve nedostatke sustava, sve ono što se godinama odgađalo za neka druga vremena sada dolazi na naplatu. Kompanije i organizacije koje su na vrijeme uložile u svoje komunikacijske odjele i stručnjake uspješnije upravljaju komunikacijom bez kompromitiranja temeljnih vrijednosti. S druge strane su one kompanije koje su komunikacije stavljale po strani, kao ad hoc aktivnosti kojima povremeno u skladu s najnovijim trendovima obavijeste svoje dionike o najnovijim događanjima iz njihove kućne radinosti.


Čak i one kompanije koje imaju dobro posloženu strukturu komunikacija se nalaze na neistraženom teritoriju u kojem su agilnost i brza prilagodba nužne, pri čemu zbog brzine i pritiska tržišta dolazi do narušavanja usklađenosti komunikacije s temeljnim vrijednostima i organizacijskom kulturom. Zaboravlja se kome, kako, što i na koji način se treba komunicirati.

Stavite li na prvo mjesto primatelja poruke, primjerice, zaposlenike, najvažnije poruke koje njih zanimaju u ovim vremenima su: stabilnost kompanije i poslovanja, sigurnost njihovog radnog mjesta i plaća, osiguravanje optimalnih uvjeta za rad, podjela zadataka i zaduženja, podjela odgovornosti, uspostavljanje brze dvosmjerne komunikacije s vjerodostojnim i relevantnim povratnim informacijama i ostale teme koje su od značaja za pravovremeno informiranje zaposlenika kako bi što uspješnije mogli obavljati svoje zadatke. Želite li njima poslati poruku učinite to putem kanala interne komunikacije, želite li njima poručiti da su vaši heroji, pošaljite im interni e-mail ili snimite video u kojem im se izravno obraća predsjednik Uprave s konkretnom zahvalom i odlukama koje su pokriće za tu zahvalu. Nemojte samo govoriti vašim zaposlenicima, razgovarajte s njima.


Mediji su kanali za vanjsku komunikaciju, koristite ih za ono za što su namijenjeni, da pošaljete poruku vašim potrošačima, kupcima, poslovnoj zajednici da je vaša kompanija stabilna i spremna za izazove. I to činite samo onda kada imate relevantnu vijest, nemojte da nakon devet identičnih reklama i poruka vaša bude deseta s istom porukom. Odvažite se i iskoračite, sada je prilika da pokažete da su vaša kompanija i vaš brend u skladu sa svim onim vrijednostima koje zagovarate na vašim web stranicama, neka ne ostanu samo digitalno slovo na digitalnoj stranici. Pokažite to zajedništvo, odgovornost, timski rad, brigu za okoliš i zajednicu, inovativnost, brigu za zaposlenike, održivost, etičnost, transparetnost, pouzdanost sve ono što ste odredili da jeste. Vrijeme je da učvrstite vaše najslabije karike i ojačate otpornost vaše kompanije na vremena koja slijede.


hauska i partner
  • Facebook
  • LinkedIn
bottom of page