top of page
  • Daria Mateljak

Dvadeset godina manje utabanom stazom

Kažu da se u proteklih 20 godina svijet promijenio više nego u posljednjih 200. Nama zasigurno jest. Tehnološki, od prvih mobitela, desktopa, faks adrema i interneta preko žice do svih zamislivih gedžeta i pametnih rješenja koja koristimo danas. Još začudnije od tehnologije mijenjali smo se mi ljudi - naše navike, trendovi, komunikacija i naša dugoročna razmišljanja.


Iz perspektive ovih neobičnih vremena, imamo dojam kao da smo se svo to vrijeme pripremali za današnji VUCA svijet. U naših dvadeset godina razvijali smo projekte za oko 200 klijenata, našu je kompaniju vrijedno gradilo 40-ak kolegica i kolega. Stalno smo rasli i razvijali se, u 20 godina iskustva prošli smo nekoliko dobrih škola. Bile su to neobične škole; učili smo jedni od drugih i iz naših iskustava, ponešto iz udžbenika i drugih izvora, a profe i inspiraciju smo nalazili posvuda.


Ali život često ne preslikava teoriju pa smo je često vrlo hrabro isprobavali i izazivali u praksi.

Problemi naših klijenata su nam bili laboratoriji, ponekad je u nekome ponešto i eksplodiralo, ali pokazali smo se dobrim vatrogascima. Umijeće spašavanja ravno vještinama HGSS-a razvijali smo u svim (ne)zamislivim uvjetima. A često smo do najboljih rješenja dolazili na neobične načine, na primjer primjenjujući zakone termodinamike. Izazivajući prosječna razmišljanja, u korporativnu komunikaciju smo ugrađivali aktivizam, menadžere kompanija stavljali u cipele njihovih dionika, klijente umrežavali u ranije nezamisliva strateška partnerstva.



Davno, kad smo tek zagazili u novo tisućljeće, najvažnije je bilo ispričati dobru priču. Komunikacija je bila nešto mistično, a kompanije su je najčešće koristile za podizanje vidljivosti ili promociju. Naši rani radovi nastajali su u toj u vrtićkoj dobi, kad smo u pješčaniku i na igralištu eksperimentirali s komunikacijskim kreacijama. Već u to vrijeme mnogi su nas smatrali nekom otkačenom i neprilagođenom djecom. Voljeli smo spajati nespojivo i nije nam se sviđalo raditi uvijek iste stvari pa smo izmišljali nove. U nižim razredima osnovne bili smo pravi buntovnici, postavljali smo teška pitanja, voljeli se družiti sa starijima od sebe. Jednog petka popodne, na nekom školskom izletu, urotili smo se i ozbiljno počeli rušiti komunikacijsku paradigmu zasnovanu na promociji. Tako je nastao naš pristup komunikacijama Beyond PR. I puno dobrih projekata kojima smo rješavali probleme, kuhali nove ideje, pomagali zakopavati prve lopate za investicije i preuređivali organizacije. Uglavnom, komunikaciju smo od svrhe pretvorili u sredstvo.


Kao pravi odlikaši u srednjoj smo školi s lakoćom odrađivali obavezne predmete i mogli se puno više posvetiti onome što nas je istinski uzbuđivalo – izbornim kolegijima i izvannastavnim aktivnostima. Problemi s kojima su se suočavali naši klijenti postajali su sve složeniji, tražili su multidisciplinarni pristup i pametnija rješenja.


Na faks smo se uputili s maturom iz CoRe – Corporate Relations, sistemskih rješenja za organizacijske boli. Naš pristup je uvijek bio više inženjerski ili kirurški nego kozmetičarski ili cvjećarski. A izričaj više punk nego pop balada. U međuvremenu smo postali smo pravi avanturisti i pustolovi, borili smo se s novim izazovima, postavljali nove trendove i načine rada.


Danas, s dvadeset godina, imamo nove ambicije, znanja, tehnike i alate. Radimo ono što najviše volimo – pomažemo organizacijama da rješavaju svoje probleme, razvijaju kvalitetniju radnu okolinu, grade smislene odnose sa svojim dionicima, komuniciraju svoju svrhu i uspješno upravljaju svojim rizicima.

Opet smo na raskrižju i opet ćemo se uputiti stazom kojom malo tko kroči, kao u Frostovoj pjesmi. Naše klijente sve više muči kako upravljati i biti uspješan u VUCA svijetu. Upravo tim izazovima ćemo se posvetiti u budućnosti i prema njima uobličavati naš savjetnički portfelj: u održivom razvoju i DOP-u, organizacijskom razvoju, upravljanju temama, problemima i rizicima i stvaranju ne samo komunikacijskih već i multidisciplinarnih rješenja.


Spremni smo na velike promjene, imamo znanja, strpljenja, znatiželje i hrabrosti. Najvažnije što smo naučili u našem razvoju je da se isplati isprobavati novo, izazivati ustaljena mišljenja, razmišljati i raditi na drugačije načine. Neizmjerno smo zahvalni na povjerenju koje su nam naši klijenti i partneri ukazivali u proteklih 20 godina, kao i prilici da zajedno radimo sjajne stvari. Pred nama je mnoštvo uzbudljivih, inovativnih i uspješnih projekata i izazova. Znamo da ćete nas i dalje s povjerenjem pozivati da budemo dio vaših uspješnih priča.

hauska i partner
  • Facebook
  • LinkedIn
bottom of page