top of page
  • Hauska.hr

Feedback, važniji nego ikad

Updated: Sep 18, 2022

Povratna informacija kao poruka i reakcija na nečije djelovanje sastavni je dio ljudske komunikacije i jedan od najvažnijih komunikacijskih alata u svim industrijama. Izostanak kulture feedbacka je problem s kojim se svi suočavamo svakodnevno unutar organizacija, ali i izvan njih, u svim segmentima naših života.

Piše: Ines Kirchbaumer


Unsplash

Odnedavno se svi suočavamo s posebnim izazovom udaljenog rada, odnosno radom od kuće. Iako smo ga svi uz pomoć moderne tehnologije uspješno organizirali na način koji nama najviše odgovara i najbolje funkcionira, ono što se najviše promijenilo jest način komunikacije, ne samo s klijentima, već i s kolegama.


Nalazimo se u "novom normalnom", u kojem svi još osluškujemo kako diše tržište i na koji način ćemo morati prilagoditi naše poslovanje i organizacijsku kulturu. Iako se čini da je vrijeme jedino čega sada imamo na pretek – to nije istina. Nikad ga nismo imali manje. Ono što je bilo bitno prije, sada je još bitnije, a to je kvalitetna i pravovremena konstruktivna povratna informacija.


No, što se promijenilo? Promijenili su se sadržaji, dinamike, načini komuniciranja, fizička distanca, pojavili su se neki novi strahovi, strahovi od bolesti, nesigurnosti tržišta i radnih mjesta.

#ostanidoma i rad od kuće postali su naša svakodnevica, prilagodili smo se i obavljamo naše zadatke u tim novim uvjetima i dok je prije bilo potrebno samo prošetati do voditelja i porazgovarati o obavljenom zadatku ili problemu sada su takve situacije onemogućene. I voditelji, što je razumljivo, su dobili neke nove uloge u kojima se pokušavaju snaći, što ostavlja sve manje vremena za razgovor i razvoj zaposlenika. Njihovi prioriteti postali su rad na osiguravanju likvidnosti i stabilnosti kompanije, često u rokovima koji su nametnuti izvana, od strane donositelja odluka na razini regulatora i kriznog stožera. A gdje su u tom kotačiću zaposlenici, oni su i dalje vitalni dio funkcioniranja kompanije, i to je ta paradigma koju im treba osvijestiti. Povratne informacije u "novom normalnom" moraju sadržavati činjenicu da su sada više nego ikad, zaposlenici ti koji čine kompaniju.


Što možemo napraviti kako bismo poboljšali komunikaciju i sveli gubitak tog dragocjenog resursa - vremena - na minimum? Krenimo od sebe i pokažimo svojim primjerom.

Što možemo učiniti da u tome uspijemo:


  • Uspostavite vezu i novu rutinu – nedostatak fizičke povezanosti utječe na jasnu i otvorenu komunikaciju, zato predložite termine za redovite online sastanke na kojima ćete osim poslovnih rezultata imati i neformalne teme na takozvanim virtualnim kavama – i stvarno se držite toga

  • Imajte razumijevanja – ova situacija nije laka, toga smo svjesni, pokažite vašim zaposlenicima, kolegama, klijentima da imate razumijevanja i omogućite fleksibilnije rokove, još bolje uključite i njih u planiranje poslovnih ciljeva i povećajte njihovu angažiranost

  • Autentičnost i iskrenost – neka vaša povratna informacija bude autentična, nemojte koristiti uljepšane fraze, već budite jasni, direktni i pravovremeni. Nemojte okolišati kada je u pitanju komunikacija teških tema – iskrenost i empatija su uvijek dobrodošli

  • Usmjerenost na trud – pri davanju konstruktivne kritike usmjerite se na trud koji je zaposlenik uložio u rješavanje zadatka, pohvalite posvećenost poslu i dajte smjernice kako postići bolji rezultat i kvalitetnije obavljanje zadataka na konkretnom primjeru

  • Proslavite – pohvalite individualno i timski dobre rezultate i uspjehe svojih zaposlenika, postavite ih kao primjer dobrog i kvalitetnog rada te kao uzor ostalima

  • Budite uzor – neka vaše ponašanje bude model za ponašanje vaših zaposlenika, budite lider kakvog zaslužuju

bottom of page