top of page
Violeta Lenić

Neki novi klinci mijenjaju jednadžbu poslovnog uspjeha

Updated: Jul 23

Generacija Z čini 58 % globalne radne snage pa bi se menadžeri trebali ozbiljno uhvatiti u koštac s prilagodbom uvjeta rada i osnaživanjem employer branda kako bi im postali poželjni poslodavci. Da biste se istaknuli u masi, osluškujte potrebe svojih najmlađih kolega. Ne brinite, nisu tako zahtjevni: Hauska & Partner Zoomerice, Karla, Mara i Violeta, otkrile su što najviše vole kod svojega posla i što ih drži na radnom mjestu. 

Priznat ćete, tko ne bi volio raditi u ovakvom okruženju?😉 



Izgled ne čini čovjeka (niti zaposlenika) – stiže revolucija u tenisicama! 

Dok su naši roditelji na posao nosili odijela i kravate, a bake i djedovi radničke kute, mi se pojavljujemo u skroz ležernom i casual outfitu. No, izgled ne čini čovjeka (niti zaposlenika) pa nas nemojte olako shvatiti.  


Ne prilagođavamo se nego diktiramo uvjete rada, tj. donosimo revoluciju radne etike u tenisicama: tražimo sve veću fleksibilnost, kraći radni tjedan te ravnotežu privatnog i poslovnog života.  


Zašto bismo radili ono što nam se ne sviđa?! 

Naša najmlađa konzultantica, Violeta Lenić, nadovezala se kako od poslodavca očekuje poštovanje, otvorenost i razumijevanje da smo ljudi 24 sata u danu:

Važan mi je osjećaj slobode, razumijevanja i međusobnog uvažavanja, ali i povezivanja s kolegama. Kod nas se uvijek pronađe razlog za slavlje! Cijenim priliku da mogu remotati, a kada se poklope radne i privatne obveze, uvijek se mogu organizirati i “šmugnuti” unutar radnog vremena. To što se posao ostavlja u uredu, a od 17h se pali out of office ne smatram neodgovornim i nemarnim, pitanje je efikasnosti. Niste nužno produktivni, ako ćete satima sjediti pred ekranom u uredu. Više nismo samo zaposlenici nego i klijenti, odabiremo gdje ćemo raditi, tražimo organizacije koje će nas podržavati i dijeliti naše vrijednosti. Važno nam je kliknuti na prvu, ambiciozni smo i apsolutno se dajemo u ono što radimo. Tražimo način kako razvijati posao, znanje i vještine - želimo vidjeti svrhu svojega rada i truda. 


Mijenjamo pravila igre - work smarter, not harder! 

Našim su roditeljima, generaciji X i baby boomerima dugi radni dani, stresni uvjeti i fizički napori bili sasvim normalni. Vjerovali su da su to nužni koraci na putu poslovnog uspjeha i financijske stabilnosti. No, ne i mi!  


Karla Blažeković, predstavnica Gen Z – a održivog dijela H&P tima, objasnila je kako se jednadžba uspjeha promijenila:

„Više odgovornosti, prekovremeni sati i mukotrpan rad nisu garancija da ćemo jednog dana moći kupiti stan, ostvariti osnovne uvjete za stvaranje obitelji, priuštiti si pokoje putovanje, zdrav život i uravnoteženu prehranu. Otvoreni smo za učenje i usavršavanje, strasni smo oko onoga što radimo, direktno komuniciramo i tehnologiju imamo u malom prstu. Volim izazove i osjećaj da se razvijam i napredujem, tako da uživam u brzini i dinamičnosti našeg posla. Na faksu u inozemstvu sam naučila koliko je važna snalažljivost, autentičnost i sposobnost da se istakneš i izboriš za sebe. Smatram da nemamo što izgubiti ako nastavimo inzistirati na poboljšanju radnih uvjeta i životne ravnoteže kako bismo se ostvarili kao osobe, ali i zaposlenici“. 

Čak 75 % pripadnika naše generacije (PwC, 2023.) izjavilo je da bi odbilo unapređenje ili povišicu ako bi to značilo veći stres i narušavanje zdravlja. Nasuprot tome, samo 50 % milenijalaca i 35 % pripadnika generacije X dijeli naše mišljenje.  


Ova međugeneracijska razlika ukazuje na duboku promjenu prioriteta, sustava vrijednosti i mjerila uspjeha. 



Radimo da bismo živjeli, ne obrnuto! 

Ovakav mindset potpirile su i društvene mreže promovirajući zdrav i aktivan način života - well being. Umjesto traganja isključivo za korporativnim karijerama, stvaramo nove kriterije uspjeha - želimo raditi da bismo živjeli, ne obrnuto.  


Sustav upravljanja i pogleda na radno okruženje smo promijenili iz korijena, a naša kolegica s dva imena, Mara Nika Ladika, ističe kako su poštovanje i dijeljenje vrijednosti te briga za zaposlenike recept win – win odnosa:

„Odrasla sam u obitelji gdje se uvijek brinulo o okolišu, od malih sam nogu razvrstavala otpad i jednostavno voljela prirodu, što je ujedno i navigiralo moj poslovni put. Ne bih mogla raditi u kompaniji koja se ne zalaže za vrijednosti poput brige za okoliš, ne poštuje različitosti i svoje zaposlenike te nije otvorena za inovacije. Intenzivna globalizacija svela nas je na jedno globalno selo, a granice su se rasplinule i, uz trud, malo hrabrosti i poznavanje stranih jezika, možemo raditi s drugog kraja svijeta. To nam otvara brojne mogućnosti, a poslodavci se ipak moraju malo više potruditi i prilagoditi uvjete rada kako bi nas privukli i zadržali. Na koncu, tako i dolazi do pomaka i stvaranja ugodnijeg radnog okruženja, zar ne?“ 

Borimo se za kvalitetniju i osviještenu budućnost! Show must go on! 

Ako vam je za Zoomere glavna asocijacija bila „mobitel u ruci“, zapamtite da mi zagovaramo fleksibilnost i nešto kraći radni tjedan, spremnost na prihvaćanje novih tehnoloških rješenja i ukidanje bosovskih podjela. Ali tu su i uključivost, podržavanje različitosti, brigu za okoliš i transparentnost. Možda jesmo buntovni, no dižemo glas za dobrobit svih zaposlenika i bolje sutra. To nema veze s razmaženošću, već s modernim vremenima, nekim novim (osvještenijim) klincima i zdravijom radnom okolinom. 



留言


bottom of page